Sportlovet

 
Jo men vi kom iväg. Även fast någon hade tagit vår bilnyckel så att hela låsanordningen var tvunget att bytas ut och att bilen som skulle vara färdig till sportlovet istället stod där med nya lås, som inte fungerade. Och att det sedan verkade vara nästan omöjligt att hitta en ledig 7-sitsig bil i hela Västerås. Men vi fick tag i en bil på onsdag förmiddag och kom iväg på eftermiddagen. Att sedan det 8-sitsiga åbäket hade svindåliga däck så att jag fick börja varje morgon innan slalombacken med att putta upp bilen till vägen, är en annan historia. Men vi kom iväg och alla har åkt slalom i Järvsöbacken som faktiskt passade oss som familj väldigt bra.
 
Det är ju inte helt optimalt att vara två vuxna och fyra barn varav två inte kan åka, annat än i sele. Men De två stora var superduktiga och åkte själva i både knapplift och ankarlift. Loella har ju telefon och kan höra av sig om något skulle hända. I Ilons jackficka la jag en lapp där det stod "ring min mamma" och mitt telefonnummer.
En mysig rastplats med brasa mitt i backen. Nu var det lite dimmigt när vi var där vid nio på morgonen.
 
I barnbacken hade de en teaterföreställning som visst var lite läskig. Då är det bra att ha en brorsa att hålla sig i.
 
När vi kom till min mormor och morfars sommarställe på onsdagen var det blött och ingen snö. Men när vi vaknade på lördag morgon hade det snöat 15 cm! Så då fick vi lite riktig snö innan det var dags att åka hem igen på lördag eftermiddag. Borta bra, men hemma också bra.
 

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Det ser ut som att ni haft det så skönt.

Svar: Jo, men det är också skönt att komma hem.
Marit Sihm Kvenangen

Kommentera här: