Glada färger

Jag hade en tanke när jag började inreda vårt ganska stora vardagsrum med matsalsdel. Och ofta har jag en tanke eller flera, men i slutänden går det ändå alltid åt samma håll. Det börjar oftast med att jag tänker att NU ska jag försöka begränsa antalet färger och kanske köra en mer sober och sofistikerad färgskala. Och så gör jag det. En kort stund. Sen går jag och glor och tycker att det ser ju för trist ut, att det fattas något. Och så lägger jag till en färg, och en till, och en till. Och vips så hade vi hela regnbågens färger där igen. Och då känner jag mig tillfreds igen. Så jag vet inte. Jag kanske måste ha färg för att vara glad.
 
Jag hade ju också ledsnat på våra orangea fåtöljer som vi haft i många år, eller i alla fall kombinationen med en svartvit kudde. Men så hade jag ju en ljusblå kudde och då kändes de lite roligare.
Några av de 19 kuddarna som jag beställde. Har nästan placerat ut alla utom fyra zebrakuddar i två färger.
TV-hörnan med den fina skalbaggekudden, och de andra också förstås. Men jag tror nästan att jag har ledsnat på de svarvita redan.

Kommentera här: