Att trolla med timmarna

Det är ju skönt att komma  iväg och göra något på helgerna samtidigt som tiden verkligen behövs för att komma ikapp hemma och tillsammans med barnen. I helgen fick jag båda delar och lördagen känns nästan som två dagar. Förmiddagen spenderades ute i trädgården med två av barnen. Vi tog ut våra solblekta stolar och de klättrade i äppelträdet. Eftersom vi gick ut så tidigt kändes det som att vi fick en "heldag" ute.
 
 Halv tolv rullade jag ner till Stockholmståget och en timme senare mötte jag upp min syster och mamma och fick en "heldag" tillsammans med dem. Efter middagen hoppade jag på tåget tillbaka och var hemma 22.30. Och hann till och med säga god natt till ett av barnen. Två dagar i en liksom.
(Min mamma har på sig min sjal som jag köpte som 15-åring på vattenfestivalen och min "homecoming dress" som jag hade på bal i USA som 16-åring. Här slängs inga kläder minsann och går i arv i varv. Det gillar jag.)
 
Dumplings i små askar. De godaste hade vi redan ätit upp när jag plockade upp kameran.
 

Kommentera här: