Mera Cádiz

Jag passade på att göra det jag hade lust att göra som exempelvis äta paprika i sängen.
 
 
Hänga på stranden med Naya.
 
 
Alltså vi förstod inte riktigt varför det vi beställt kom i två pappersstrutar. Den ena med fisk och den andra med räkor. Räkorna var friterade med skalet vilket var ett himla pillande om tanken var att man skulle pillar bort både fritering och sedan skalet. Så jag åt upp dem med skalet på, helt övertygad om att det var så det skulle vara.
 Och det gick alldeles utmärkt att äta upp allt skal. Men tydligen skulle man pilla bort det fick jag veta nästa dag.
 
 
Äter Altramuces på stranden.
 
 
Naya med sin värdfamilj.
 
 
Kollade på Eva Röse dubbad till spanska :)
 
 
Blev utsatt för en flygattack av en sur fågel. Jag höll på att tappa mobilen och tippa över muren.
 
 
Och så var det frukosten på hotellet som gjorde mig så positivt överraskad.
Om jag ska gilla en frukost ska det finnas mycket frukt, färskpressad juice, youghurt eller kvarg. Men det som gör att jag tycker extra mycket om en frukost är om det finns nötter, helst valnötter.
 
Här var den änden av frukosten som jag inte ägnade så mycket tid åt. För bakverk på morgonen blir allt för sött för mig. Hade däremot gärna kunnat komma tillbaka efter lunch och smaska ihjäl mig.
 
 
Promenad längs vattnet.
 
Goda tapas. Grillade pickles paprikor fyllda med fisk och spansk tortilla.
 
Efter en lång promenad stannade vi för att äta glass. Och vi provsmakade hela disken innan vi valde våra sorter. Det gillar jag.
 
 
Naya och pratsamme Dr Phil eller Sebastian som han egentligen heter.
 
På avslutningsmiddagen.
 
Den mörka och den ljusa, den gamla och den unga eller bara Marit och Naya

Kommentarer:

1 Nayapapaya:

skriven

Vilka fina bilder!!!

Svar: Då är de godkända alltså :)
Marit Sihm Kvenangen

Kommentera här: