veckan som gick

Veckan gick i ett, kan man säga. D var bortrest ons - fre. Livet är fullt upp i vanliga fall och blir ännu mer så när jag är själv med barnen. Men jag tycker att det går bra. Läggningen på kvällen är inte längre en mardröm och när man väl har lagt dem, de tre killarna alltså, så ligger de där de ska. Lyssnar på musik och småpratar lite för sig själva. Fasen precis innan läggdags är dock fortfarande lite bananas. Då springer de runt och skriker och skrattat så mycket de kan.

Annat är det med frökenfräken. Hon springer inte runt men är en nattuggla med egen agenda. Duktig och stor på många sätt och liten och barnslig på andra sätt. Min tweenie som ärvt en stor del av mina egenskaper och tillkortakommanden. Mitt livs utmaning.

Kommentarer:

1 mamman:

skriven

Ja barnen lär en så mycket som man aldrig hade tänkt sig.Marit min Marit,jag plöjde psykologiböcker för att ligga steget före, men låg nästan alltid steget efter ...och det gick ju bra ändå! Eller kanske just därför?

Svar: Ha, ha!
Marit Sihm Kvenangen

Kommentera här: