Utelåst

 
Man hade ju för f-n kunnat räkna ut med röven att jag skulle bli utelåst iklädd fläckiga långkallingar och Daniels 44or! Det vill säga gemene man hade kunnat räkna ut det. Men det kunde tydligen inte jag. Jag gick ut för att skaka leriga skor där leran torkat. Ställde dörren försiktigt på glänt. Skakar skorna och allt går enligt plan. Precis innan jag ska gå in igen ser jag en liten näsa som tittar ut och sen drar igen dörren med kraft. Fint. Daniel och Loella är på träning och beräknas komma hem om ungefär två timmar. Fint. Försöker knacka på dörren och be Ville hämta Ilon som sitter och tittar på tv. Jag hör hur han springer upp för trappen med små "nippertippesteg" och kommer strax ner igen med sin lilla skruvdragare som han fick i julklapp. Medan han skruvar på insidan försöker jag knacka igen och be honom hämta Ilon.  Blir lite full i skratt när jag ser minerna hos söndagsflanörer som passerar och önskar mig lycka till. " Nu ser det ut som att det står någon på insidan". Jo de gör det. Till slut vaknar Ilon till liv nere i den ljudisolerade bunkern och lyckas efter ett tag öppna dörren. 

Kommentarer:

1 André:

skriven

Haha, hilarious :)

Svar: Lite kul och lite kallt :)
Marit Sihm Kvenangen

2 Lise :

skriven

Fnissar å minns ett liknande scenario,
Juvva 1,5 år stänger å låser altandörren när jag gått ut i tofflor å annat tunnt på kroppen i minus 20 grader.
Nyfödda Pavva ligger på golvet å jag inser att ytterdörren också är låst.
Lite lätt panik börjar jag plumsa i snön för att ta mig till ngn granne, när jag hör min make ropa i dörröppningen ; gudskelov att han kom hem flera timmar tidigare just den dan

Svar: Vilken tur du hade! Här var det inte direkt 20 minus heller.
Marit Sihm Kvenangen

3 Annica:

skriven

Ha ha! Vilken syn! Dem minns säkert just den söndagspromenaden lite extra och kanske fortsätter ta rundan förbi ert hus i hopp om mer underhållning!
:-)

Svar: Det känns ändå lite roligt att kunna underhålla andra.
Marit Sihm Kvenangen

Kommentera här: