Här passar den perfekt

Igår hade vi en heldags städ- och fixardag. Vi hade hamnat efter på alla fronter så det var ett måste. Dels hade vi möbler som stod mitt i vardagsrummet och dels var det bara jäkligt stökigt och återbrukshögen hade vuxit sig allt för stor. Försökte involvera alla barnen så att de skulle kunna dra sitt strå till stacken. Men det var inte helt enkelt till en början. Men vi upptäckte iallafall att en av dem hade förmågan att städa. Så det ska jag vårda och uppmuntra.
 
Och så var det postfackshyllan som är tung som ett as och som vi har flyttat runt ett flertal gånger. Och varje gång jublar jag "här passar den perfekt!". Precis så känner jag även denna gång. Här passar den perfekt. 
 
 Nere i hallen.
 
Och här vid matbordet där hyllan stod tidigare står nu en 50-tals sideboard.
Jag måste bara hitta något fint att ställa på den och hänga på väggen ovan.
 
 
 

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

och var fick ni tag i det där snygga skåpet?

Svar: Om du menar postfackshyllan stod den i radhuset när vi flyttade in. Sideboarden har vi ärvt av en släkting till Daniel.
Marit Sihm Kvenangen

Kommentera här: