Två saker

Om någon skulle frågat mig innan vi flyttade vad jag trodde att jag skulle komma att uppskatta mest med vårt nya hus så skulle jag säkert ha svarat den stora hallen eller klädrummet intill hallen. Vårt nya hus har flera saker som jag gillar rent estetisk och andra rent praktiskt. Exempelvis gillar jag det stora vardagsrummet med ytor att dansa på och det blåa köket växer i mina tankar varje dag, för att inte tala om hur skönt och praktiskt det är med en stor hall när vi ramlar in hela högen. 
 
Men det jag faktiskt dagliga tänker på och känner att jag verkligen uppskattar är;
  • Att inte ha några grannar "vägg i vägg" dvs att inte behöva tänka på att våra barn stör någon annan.
  • Att jag kan parkera min cykel i garaget och därmed ha en varm och torr sadel.
Så med andra ord hade vi kunnat köpa vilken fristående villa med garage som helst.

Kommentera här: