Ett vakum

Det här med att klaga på vädret eller att överhuvudtaget  prata om väder har jag inte riktigt förstått mig på. För det går ju inte att göra så mycket åt det och det känns lite riskabelt att lägga all sin lycka i vädrets makt. Att vädret får avgöra hur lyckat allt ska bli. Och hur glada alla ska vara. Det jag däremot känner att jag behöver är årstidernas växlingar. Att vi har sommar, vår, höst och vinter. Men nu känns det som att vi fastnat i ett vakum av grått  som är varken det ena eller det andra. Jämntjockt grått dagarna i ända. Kom storm eller störtregn, hagel eller småspik. Allra helst snö. Men inte jämntjockt grått. 
 
Har jag drabbats av vädersjukan? För tidigt att säga ännu.

Kommentarer:

1 mor:

skriven

just precis!!Väder ska kännas så man vet att man lever.

2 mor:

skriven

just precis!!Väder ska kännas så man vet att man lever.

Svar: Enig.
Marit Sihm Kvenangen

Kommentera här: